2011. április 7., csütörtök


Csak szeress leányka,
Tisztán szeress engem...
Szívben a szerelem
Az igazi gyöngyszem.
Tiszta, nemes érzés,
Ha hevül kebledben,
Bár zivatar jöjjön:
Nem tör meg semmi sem!
A szívnek virága
Egyszer nyílik csupán;
Használd fel az időt:
Légy boldog kis leány!
Oh! nem fény, kincs,
ami
A szívnek nyugtot ád:
Mindennél többet ér Egy hű, igaz barát.

Szép szemednek tengerében
A boldogság ott világol.
A baj, a gond, mi érted ért:
Nem egyéb, csak játszi álom!

Rózsaajkad csengő szava
Lelkem újra felhevíti;
Boldog vagyok a tudatban:
Én bírom szíved, más senki!

És ha fejed ide hajtod
Lázasan zajló keblemre:
A mennyország boldogsága
Százszorosan jut eszembe.

Ne haragudj! Ne haragudj!
Nem én vagyok annak oka,
Hogy engem a mostoha sors
Tőled ilyen távol doba.

Fenn az égen annyi csillag
Egymástól oly távol, messze:
Mégis nyájasan köszönti
Sugaruk a másik, estve!

Ne haragudj! Ne haragudj!
Mosolyogjon kökény szemed.
Jer galambom, kis leánykám:
Te bírod az életemet.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése